Subject: FW: Vastus pöördumisele
From: "Marju Pearnberg" <[email-masked]>
To: "[email-masked]", "SM Info"
Cc: "Janika Semenenko" <[email-masked]>, "Raivo Poder" <[email-masked]>
Date: Mon, 8 Jul 2024 16:29:05 +0300

Tere

Soovin Sotsiaalministeeriumilt  (Sotsiaalkindlustusamet on teie
haldusalas), kas tõesti meile saadetud NSVL GOST-i dokument on Eesti
Vabariigis kehtiv? Saan aru, et Sotsiaalkindlustusamet kasutab seda kui
kehtivat dokumenti? Kuidas selline asi võimalik on? Samas palun saata
meile kehtiv dokument eesti keeles, mis reguleerib kehtivas määruses “
Soodustingimustel vanaduspensionile õigust andvate tootmisalade, tööde,
kutsealade ja ametikohtade loetelude kinnitamise kohta“ ohuklasse, millest
Sotsiaalkindlustusamet räägib. Kuidas on võimalik, et kehtivas õigusaktis
on kirjas 1. ja 2. ohuklass((,„Soodustingimustel vanaduspensionide
menetlemisel lähtutakse enne 1992 kehtinud ohuklasside määratlusest“. Siin
on vastuolu sees. Tööandja peaks saama siis ka vaadata samu ohuklasside
määratlusi, millest te otsustes lähtute.

Seega paluks sellesse selgust- kehtiv õigusakt, kus tööandja saaks vaadata
ohuklasse määruse “ Soodustingimustel vanaduspensionile õigust andvate
tootmisalade, tööde, kutsealade ja ametikohtade loetelude kinnitamise
kohta“

Näiteks

Ette tänades

Best regards

—

Marju Pearnberg
Occupational Health Specialist
Mobile: +37256801715

From: Katrin Välling <[email-masked]>
Sent: Wednesday, July 3, 2024 11:35 AM
To: Marju Pearnberg <[email-masked]>
Cc: Janika Semenenko <[email-masked]>
Subject: Vs: Vastus pöördumisele

BeSecure!

This email comes from outside of ABB. Make sure you verify the sender
before clicking any links or downloading/opening attachments.
If this email looks suspicious, report it by clicking 'Report Phishing'
button in Outlook or raising a ticket on MyIS.

Tere

Edastan kemikaalide ohuklasside klassifikaatori, millest 1992 määruse
kehtestamisel lähtuti ja mida ka rakendatakse.   Määrust muudetud ei ole.
Esimeses veerus kemikaali nimi, neljandas veerus ohuklassi tase.

Soodustingimustel vanaduspensioni määramise kohta selgitan, et kui inimene
on veendumusel ja leiab, et ta on töötanud kutsealal, mis annab õiguse
soodustingimustel vanaduspensionile, siis tuleb vastavasse vanusesse
jõudes esitada Sotsiaalkindlustusametile avaldus koos sooduskutsealal
töötamist tõendavate dokumentidega (tööraamat, tööleping, ametijuhend
jne). Kui töötamise tingimus vastavalt määrusele on seotud ohuklassi
ainetega, siis märgib ära ka ained, millega ta töötamisel kokku puutunud
on, kui need esitatud dokumentidest juba ei nähtu. Avalduse menetlemisel
(töötingimuste määrusele vastavuse hindamisel) küsitakse vajadusel juurde
dokumente ja andmeid tööandjalt või kui tööandjat enam ei eksisteeri, siis
arhiivist.

Katrin Välling
teenuse juht

pensionivaldkonna tiim
Sotsiaalkindlustusamet
___________________________

56560150

<https://urldefense.com/v3/__http:/www.sotsiaalkindlustusamet.ee/__;!!NLW3
fF9v!PNdYvKd8yujn-7Elf_vesoOk70TP9SooOcl3HRDMyV56jzpx4h3H923C-89v9GMp_3HvH
oxEo646645dGLFXYSs7zosizsDaB8HxAlv11wco$> www.sotsiaalkindlustusamet.ee

Meilisõnum ja selle manused on mõeldud ainult aadressireal nimetatud
isikutele ja võib olla konfidentsiaalne. Juhul, kui see on eksikombel Teie
aadressile sattunud, on Teil keelatud sõnumi alusel mingeid toiminguid
teostada, seda kopeerida või kõrvalistele isikutele näidata; palume saata
vastus saatja aadressile ja eksitusest teatada ning meilisõnum oma
postkastist kustutada.

Saatja: Marju Pearnberg <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 11. juuni 2024 12:44
Adressaat: Katrin Välling <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: Janika Semenenko <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Vastus pöördumisele

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun kas te saaksite vastata mu kirjale, vastus pole seni minuni jõudnud.

Ette tänades

Best regards

—

Marju Pearnberg
Occupational Health Specialist
Mobile: +37256801715

From: Marju Pearnberg
Sent: Monday, April 1, 2024 1:07 PM
To: 'Katrin Välling' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Vastus pöördumisele

Tere

Suur tänu vastuse eest.

Mulle jääb siiski arusaamatuks see, et on kehtiv määrus“ Soodustingimustel
vanaduspensionile õigust andvate tootmisalade, tööde, kutsealade ja
ametikohtade loetelude kinnitamise kohta“ ja seal on soodustingimustel
vanaduspensionile õigust andvate, tervist eriti kahjustavate ja eriti
raskete töötingimustega tootmisalade, tööde, kutsealade ja ametikohtade
loetelu nr. 1 (lisatud);

Loetelus 1 on kirjas 1. ja 2. ohuklass:

VI. ELEKTROTEHNIKATÖÖSTUS JA ELEKTRISEADMETE REMONT

11410

Elektriisoleerlaki, -valgu ja -mastiksi keetja

12182

Lakivalaja

17008

Plasttoodete pressija töötamisel kuuma fluoroplastiga

17444

Elektrotehnikatoodete immutaja 1. või 2. ohuklassi ainete või
kantserogeenidega immutamisel

Kuidas on võimalik, et kehtivas õigusaktis on kirjas 1. ja 2. ohuklass,
aga neid ei eksisteeri enam, samas kasutate taotluste läbivaatamisel
„Soodustingimustel vanaduspensionide menetlemisel lähtutakse enne 1992
kehtinud ohuklasside määratlusest“. Siin on vastuolu sees. Tööandja peaks
saama siis ka vaadata samu ohuklasside määratlusi, millest te otsustes
lähtute.

Kemikaal, mis on vaigutamise üks komponentidest MHHPA kohta pole Eesti
avaldanud piirnormi õigusaktis: Vabariigi Valitsuse 20. märtsi 2001. a
määrus nr 105 „Ohtlike kemikaalide ja neid sisaldavate materjalide
kasutamise töötervishoiu ja tööohutuse nõuded ning töökeskkonna keemiliste
ohutegurite piirnormid“ Lisa (Vabariigi Valitsuse 15.12.2022 määruse nr
132 sõnastuses) TÖÖKESKKONNA KEEMILISTE OHUTEGURITE PIIRNORMID. Millest
peab tööandja siis lähtuma?

Antud kemikaal on EU-s ohtliku kemikaalina registreeritud :

Ta on EU-s kandidaatnimekirjas kui ohtlik kemikaal:

Ta on:

Töökeskkonna mõõtmisi on teinud meil Soome Töötervishoiuinstituudi labor,
sest Eesti laboritel pole selleks vastavat võimekust. Ja tulemusi on
võrreldud Soome töökeskkonna 8h OEL-ga e piirnormiga.

Kui töötaja on töötanud täistööajaga vähemalt 10 aastat kahjustaval tööl
ja tal on vähemalt 20 aastat tööstaaži ja tema ametinimetus pole küll
sama, mis loetelus 1 (ülaltoodud), aga töö sisu vastab immutaja
töötingimustele ja tööandja seda tõendab, siis kuidas arvestatakse
ohuklassi või piirnormi, mida Eestil pole ja ka laborit, kes mõõdaks
töökeskkonnas konkreetset kemikaali.

Seega millised tõendid peab tööandja väljastama, et töötaja saaks taotleda
soodustingimustel vanaduspensioni kahjustavate ja eriti raskete
töötingimustega tootmisalade, tööde, kutsealade ja ametikohtade alusel.

Lisaks ettevõtetes ametinimetused varieeruvad, tähtis on töö sisu ja
kokkupuude kahjustavate töötingimustega. Seega peaks tööandja kirjeldama
kahjustavaid töötingimusi?

Ette tänades vastuste eest

Best regards

—

Marju Pearnberg
Occupational Health Specialist
Mobile: +37256801715

From: Katrin Välling < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, April 1, 2024 8:57 AM
To: Marju Pearnberg < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vastus pöördumisele

BeSecure!

This email comes from outside of ABB. Make sure you verify the sender
before clicking any links or downloading/opening attachments.
If this email looks suspicious, report it by clicking 'Report Phishing'
button in Outlook or raising a ticket on MyIS.

Tere

Kemikaalide jaotamine ohuklassidesse (millest määrus räägib) kaotati
1.01.1999 kemikaaliseaduse jõustumisega. Ohuklasside asemel kehtestati
töötervishoiu ja tööohutuse seadus (TTOS jõustunud 26.07.1999) mille § 3
ütleb, et keemiliste ohutegurite parameetrid ei tohi ületada piirnorme.
Pärast TTOS jõustumist on tööandjal kohustus tagada keemiliste ohutegurite
parameetrite selline ajaühikus mõõdetud keskmine väärtus, mis 8-tunnise
tööpäeva jooksul ei põhjusta töötajatele tervisekahjustusi. Seega sellist
kehtivat dokumenti, millest on võimalik leida 3.ohuklassi kahjulike ainete
klassifikatsiooni täna ei ole. Soodustingimustel vanaduspensionide
menetlemisel lähtutakse enne 1992 kehtinud ohuklasside määratlusest.

Lugupidamisega

Katrin Välling

Teenuse juht

Hüvitiste osakond

Sotsiaalkindlustusamet

________________________

372 5656 0150

Paldiski mnt 80 15092 Tallinn

<https://urldefense.com/v3/__http:/www.sotsiaalkindlustusamet.ee/__;!!NLW3
fF9v!I6HaU53K2a2WCTmXZUai8abnHPz0nrPMg2CuP_Ed1KI_P5a-MZ21oY0TEvbebVuJiZEi8
wMcXZZZbY9YtWpEQR4C0tpZL9PnentAPnI6B-5Q$> www.sotsiaalkindlustusamet.ee